torsdag 13 mars 2014

masking

 
 God morgon på er mina vänner!
Hoppas att ni alla mår bra och har haft möjlighet att njuta av den underbara vädret vi har haft! Själv har jag bara hunnit njuta lite på helgerna, annars har jag sett solen från jobbet...*S*
Idag är det dags för en ny underbar utmaning hos It's all about the vintage and beauty Challenge   och denna gång har vi en utmaning som heter Masking, dvs maska... stämpelteknik. Tro det eller ej, det här är första gången jag gjort det! Trots att jag pysslat i fler år...har jag dragit mig för att prova... Vet inte riktigt varför, det var kanon kul och enkelt, jag använde ju väldigt enkel motiv också. Jag har rivit och chalkat kanterna, använt två olika stämpelfärger, fast den på fjärilen syns inte så bra eftersom jag kletade glitter på den...*S* Lite blommor och sen har jag själv gjort fjärilarna och bladen ur en super lätt lera som lufttorkar under natten. Kanon kul att göra dom! Vi har en underbar sponsor denna gång, och det är  http://www.liveandlovecrafts.com/ soom erbjuder en lycklig vinnare ett värdecheck! Mer info hittar du på utmaningsbloggen. Sen vi har även en my månadscandy, kika in och va med! Glöm inte att kika in och se vad mina härliga DT systrar har gjort denna gång! Tack för titten och ta hand om er!
 
 Good morning my sweet friends!
I hope you all are well and have a had chance to enjoy some sunshine! Here in Sweden we have had such Lovely spring weather, but sadly that is comming to an end, or that's what they are saying... We are in for a Cold week next week...
So, there's a new challenge over at  fabulous It's all about the vintage and beauty Challenge    and this time it's our sweet Elma that has chosen the challenge, and it is masking! This is my first attempt at it...I know, i hvae crafted for years...but never done masking!! *lol* So i thought it would be best if i started with a simply stamp... i masked the butterfly and the covered it with glitter... I hvae chalked the edges, the  llittle embellishes, leaves and butterflies, i have made myself with soft clay and molds...it's so fun to make them! We have a great sponsor this challenge, http://www.liveandlovecrafts.com/and don't forget about out monthly candy also! So, come and join the fun with us! Don't forget to pop on over the challenge site and see what my gorgeous DT sisters have made this time! Thanks for looking, and take care! Hugs and sunshine.
 
Huomenta ystävät!
Toivottavasti kaikki voitte hyvin ja olette saanu nauttia ihanasta auringosta! Meillä päin on kyllä luvattu kylmempää säätä jo lauantaista asti ja koko ensi viikko.... Nytten asiaan, on uuden haasteen aika It's all about the vintage and beauty Challenge    ja tällä kertaa meidän Elma on valinnut haasteen ja se on maskaus. Itse en ole kertaakaan sitä kokeillu ennen...vaikka olenkin askarrellu vuosia.... Siksi valitsin hyvin yksinkertaisen leiman...Maksasin perhosen jonka sitten päällystin kimalteella. Hieman kukkia ja sitten perhoset ja lehdet olen itse tehnyt hyvin kevyestä "vahasta" tosi kiva tehdä niitä ja ne kuivuu kovaksi yön aikana. Meillä on tosi mahtava sponsori jälleen kerran,http://www.liveandlovecrafts.com/ ennemän tietoa heistä haasteblogista, niin meillähän on myös uusi bloginamu tälle kuukaudelle. Tulkaa mukaan haasteeseen ja pitkää hauskaa! Kiitos kun piipahdit ja oikein ihanaa päivän jaktoa!
 
  
 
 


5 kommentarer:

Meggi Bischoff sa...

hej sari,

it´s a beautiful card.

glg meggi

Marjut sa...

Aivan ihana kortti.

marion sa...

Absolutely stunning, love it, hugs, marion

Catherine sa...

This is gorgeous Sari ! Love the stamp you have used and your embellies are so so beautiful ! Hugs, blessings and love from Catherine

Maarit at Violets Corner sa...

Supervackert kort Sari, jag hoppas att allt är bra med dig och din familj.

Kramisar
Maarit